תפריט
מאמרים
במהלך השנים תרגמנו בעמותת ית"ד עשרות מאמרים בנושאים שונים הקשורים לחינוך, שילוב והתפתחות של ילדים ובוגרים עם תסמונת דאון. כל המאמרים שלנו לקוחים מגופי מחקר בולטים ברחבי העולם, שחוקרים מזה שנים רבות את כל ההיבטים הקשורים לתסמונת דאון.
להלן נציג חלק מהמאמרים שלנו, בידנו ספרים, חוברות ומאמרים מקצועיים רבים נוספים, חלקם בשפה האנגלית.
ניתן לתאם עימנו פגישה בטל': 03-9210-291 לבוא ולעיין בחומר בספרייה שלנו, להלן מאמרים נבחרים לצפייה:
נכתב על ידי דוקטור וובסטר -מאונ' באנגליה
פתוח כישורי חשבון אצל ילדים בעלי תסמונת דאון בגילאים 5 – 11
מאמר על לימוד חשבון בקרב ילדים ומתבגרים עם תסמונת דאון. מהמרכז של פרופ' סו באקלי.
מאמר על התפתחות השפה בקרב ילדי תסמונת דאון ונקודות שיש להביא בחשבון כאשר עובדים איתם בגן או בבית הספר.
מאמר על טיפול בבעיות השפה בקרב ילדי תסמונת דאון שנכתב על ידי דר' ליבי קומין מארה"ב- קלינאית תקשורת וחוקרת ידועה בתחום. המאמר שכתבה שונה ממאמרים אחרים על שפה - שנכתבו באנגליה.
מחקר על תקצוב החינוך והשילוב של ילדים עם מוגבלויות שונות בישראל בהשוואה למדינות העולם המערבי – מחקר שית"ד החלה בו בשנת 2006 ועודכן בשנת 2018.
רעיונות וטיפים להורים – כיצד ניתן ללמד ילדים עם תסמונת דאון בבית, בתקופה כמו הקורונה.
שיטות נכונות לאבחון של ילדים עם צרכים מיוחדים המתאימות גם בקרב ילדי תסמונת דאון.
מאמר שסוקר את ההתפתחות המאפיינת ילדים צעירים עם תסמונת דאון.
מאמר על התפתחות השפה של ילדים עם תסמונת דאון ונקודות שיש להביא בחשבון כאשר עובדים איתם בגן או בביה"ס.
מאמר מחקרי שעוקב אחרי ילדים עם תסמונת דאון שהשתלבו בכל מיני מקומות בעולם ומסיק מסקנות לגבי ארגון השילוב בבתי הספר והכשרת המורות. נכתב על ידי פרופ' פרופ' סו באקלי מאנגליה וצוות החוקרים שלה. מחקר אורך שעקב אחרי ילדים עם תסמונת דאון שהשתלבו בביה"ס רגילים והשווה אותם לילדים שהיו בחינוך מיוחד נפרד – מאמר שמציג מסקנות ותוצאות.
מאמר על בעיות הזיכרון השמיעתי בקרב ילדים עם תסמונת דאון ונושאים שיש לקחת בחשבון בהקשר זה.
מאמר מחקרי שעוקב אחרי ילדים עם תסמונת דאון שהשתלבו בכל מיני מקומות בעולם ומסיק מסקנות לגבי ארגון השילוב בבתי הספר והכשרת המורות. נכתב על ידי פרופ' תומאס הייאר מארה"ב.
מאמר על ההתפתחות החברתית של ילדים עם תסמונת דאון ונקודות החוזק שלהם בתחום זה.
מאמר של דר' סטפאני לורנץ מאנגליה על התפתחות השילוב בקרב לילדים עם תסמונת דאוןן. המאמר מפרט דרכי ביצוע מקצועיות ונותן כיוונים לביצוע השילוב.
התאמת תוכנית הלימודים לתלמידים עם תסמונת דאון. זהו תהליך דינמי ומתמשך שמשנה את תוכנית הלימודים הניתנת לכיתה, על מנת להתאימה לתלמיד עם הצרכים המיוחדים. התאמות בתוכנית הלימודים מאפשרות לצוות החינוכי לקדם בברכה תלמידים עם יכולות שונות, תוך כדי הצבת אתגרים לימודיים גם בפני תלמידים עם צרכים מיוחדים על מנת למצות אצלם למידה משמעותית...
ילדים עם תסמונת דאון יודעים ככלל לתקשר היטב. הם מגלים רצון לקיים אינטראקציה חברתית כבר מינקות, אך עליהם להסתמך על מיומנויות לא-מילוליות - כמו שפת גוף - לפרק זמן רב יותר מכלל הילדים בשל העיכוב המשמעותי שלהם ברכישת השפה. מרגע שהם מתחילים לדבר, הם מנצלים היטב את מיומנויות השפה שרכשו למגוון פעילויות התקשורת המאפיין את כלל הילדים, במיוחד אם הם זוכים לתמיכת הסובבים אותם בבית, בביה"ס ובקהילה....
רשימת המאמרים שמהם לקוח חלק מהחומר על חינוך ושילוב של ילדים עם תסמונת דאון.