מאמרים

במהלך השנים תרגמנו בעמותת ית"ד עשרות מאמרים בנושאים שונים הקשורים לחינוך, שילוב והתפתחות של ילדים ובוגרים עם תסמונת דאון. כל המאמרים שלנו לקוחים מגופי מחקר בולטים ברחבי העולם, שחוקרים מזה שנים רבות את כל ההיבטים הקשורים לתסמונת דאון.

להלן נציג חלק מהמאמרים שלנו, בידנו ספרים, חוברות ומאמרים מקצועיים רבים נוספים, חלקם בשפה האנגלית.
ניתן לתאם עימנו פגישה בטל': 03-9210-291 לבוא ולעיין בחומר בספרייה שלנו, להלן מאמרים נבחרים לצפייה:

לימודי חשבון בקרב ילדי תסמונת דאון

מאמר על לימוד חשבון בקרב ילדים ומתבגרים עם תסמונת דאון. מהמרכז של פרופ' סו באקלי.

בתי ספר משלבים

מאמר על התפתחות השפה בקרב ילדי תסמונת דאון ונקודות שיש להביא בחשבון כאשר עובדים איתם בגן או בבית הספר.

טיפול בבעיות שפתיות בקרב ילדי תסמונת דאון

מאמר על טיפול בבעיות השפה בקרב ילדי תסמונת דאון שנכתב על ידי דר' ליבי קומין מארה"ב- קלינאית תקשורת וחוקרת ידועה בתחום. המאמר שכתבה שונה ממאמרים אחרים על שפה - שנכתבו באנגליה.

תקציבי חינוך בקרב ילדים עם מוגבלויות

מחקר על תקצוב החינוך והשילוב של ילדים עם מוגבלויות שונות בישראל בהשוואה למדינות העולם המערבי – מחקר שית"ד החלה בו בשנת 2006 ועודכן בשנת 2018.

כיצד ניתן ללמד ילדים עם תסמונת דאון בתקופת הקורונה

רעיונות וטיפים להורים – כיצד ניתן ללמד ילדים עם תסמונת דאון בבית, בתקופה כמו הקורונה.

אבחון של ילדים עם צרכים מיוחדים

שיטות נכונות לאבחון של ילדים עם צרכים מיוחדים המתאימות גם בקרב ילדי תסמונת דאון.

התפתחות המאפיינת ילדים צעירים עם תסמונת דאון

מאמר שסוקר את ההתפתחות המאפיינת ילדים צעירים עם תסמונת דאון.

התפתחות שפתית בקרב ילדי תסמונת דאון

מאמר על התפתחות השפה של ילדים עם תסמונת דאון ונקודות שיש להביא בחשבון כאשר עובדים איתם בגן או בביה"ס.

שילוב ילדי תסמונת דאון בבתי ספר רגילים | פרופ' באקלי

מאמר מחקרי שעוקב אחרי ילדים עם תסמונת דאון שהשתלבו בכל מיני מקומות בעולם ומסיק מסקנות לגבי ארגון השילוב בבתי הספר והכשרת המורות. נכתב על ידי פרופ' פרופ' סו באקלי מאנגליה וצוות החוקרים שלה. מחקר אורך שעקב אחרי ילדים עם תסמונת דאון שהשתלבו בביה"ס רגילים והשווה אותם לילדים שהיו בחינוך מיוחד נפרד – מאמר שמציג מסקנות ותוצאות.

זיכרון שמיעתי בקרב ילדי תסמונת דאון

מאמר על בעיות הזיכרון השמיעתי בקרב ילדים עם תסמונת דאון ונושאים שיש לקחת בחשבון בהקשר זה.

שילוב ילדים עם תסמונת דאון בבתי ספר רגילים | פרופ' האייר

מאמר מחקרי שעוקב אחרי ילדים עם תסמונת דאון שהשתלבו בכל מיני מקומות בעולם ומסיק מסקנות לגבי ארגון השילוב בבתי הספר והכשרת המורות. נכתב על ידי פרופ' תומאס הייאר מארה"ב.

התפתחות חברתית בילדים עם תסמונת דאון

מאמר על ההתפתחות החברתית של ילדים עם תסמונת דאון ונקודות החוזק שלהם בתחום זה.

התפתחות השילוב בקרב ילדים עם תסמונת דאון

מאמר של דר' סטפאני לורנץ מאנגליה על התפתחות השילוב בקרב לילדים עם תסמונת דאוןן. המאמר מפרט דרכי ביצוע מקצועיות ונותן כיוונים לביצוע השילוב.

היערכות לקראת שילוב תלמיד עם תסמונת דאון בכיתה הרגילה

התאמת תוכנית הלימודים לתלמידים עם תסמונת דאון. זהו תהליך דינמי ומתמשך שמשנה את תוכנית הלימודים הניתנת לכיתה, על מנת להתאימה לתלמיד עם הצרכים המיוחדים. התאמות בתוכנית הלימודים מאפשרות לצוות החינוכי לקדם בברכה תלמידים עם יכולות שונות, תוך כדי הצבת אתגרים לימודיים גם בפני תלמידים עם צרכים מיוחדים על מנת למצות אצלם למידה משמעותית...

מיומנויות שפה ותקשורת בקרב ילדים עם תסמונת דאון - סקירה כללית

ילדים עם תסמונת דאון יודעים ככלל לתקשר היטב. הם מגלים רצון לקיים אינטראקציה חברתית כבר מינקות, אך עליהם להסתמך על מיומנויות לא-מילוליות - כמו שפת גוף - לפרק זמן רב יותר מכלל הילדים בשל העיכוב המשמעותי שלהם ברכישת השפה. מרגע שהם מתחילים לדבר, הם מנצלים היטב את מיומנויות השפה שרכשו למגוון פעילויות התקשורת המאפיין את כלל הילדים, במיוחד אם הם זוכים לתמיכת הסובבים אותם בבית, בביה"ס ובקהילה....

רשימת מאמרים - חינוך ושילוב

רשימת המאמרים שמהם לקוח חלק מהחומר על חינוך ושילוב של ילדים עם תסמונת דאון.

דילוג לתוכן